VÝROČNÍ ZPRÁVA
školní rok 2018/2019
1. Základní údaje o škole |
|
1.1 škola |
|
název školy |
Základní škola, Hradec Králové, Tř. SNP 694 |
adresa školy |
Třída SNP 694, 500 03 Hradec Králové |
právní forma |
příspěvková organizace |
IČO |
62692755 |
identifikátor školy |
600088871 |
vedení školy |
ředitelka: Mgr. Šárka Sýkorová zástupci ředitelky: Mgr. Vladimír Bartoš – zástupce pro 2. st. Mgr. Kateřina Pešková – zástupce pro 1. st. |
kontakt |
tel.: 495 541 388, 774829088 fax: 495 408 767 e-mail: sykorova@edu-zssnp.cz |
1.2 zřizovatel |
|
název zřizovatele |
Statutární město Hradec Králové |
adresa zřizovatele |
Československé armády 408 502 00 Hradec Králové |
kontakt |
tel.: 495 707 111 fax: 495 707 100 e-mail posta@mmhk.cz |
1.3 místo poskytovaného vzdělávání |
kapacita |
Mateřská škola |
- |
Základní škola |
770 |
1.4 místo poskytovaných služeb |
|
Školní družina |
300 |
Školní jídelna MŠ |
- |
Školní jídelna ZŠ |
1 200 |
Součást školy |
Počet tříd/ oddělení |
Počet dětí/ žáků |
Počet dětí/žáků na třídu |
Mateřská škola |
- |
- |
- |
1. stupeň ZŠ |
16 |
412 |
25,75 |
2. stupeň ZŠ |
11 |
274 |
24,909 |
Školní družina |
9 |
247 |
30 |
Školní jídelna MŠ |
x |
x |
|
Školní jídelna ZŠ |
x |
x |
1.5 Charakteristika školy |
Školní budovu tvoří 4 propojené pavilony, travnaté plochy mezi jednotlivými pavilony slouží jako odpočinkové plochy využívané například o velké přestávce ke konzumaci svačiny. Škola má svou školní zahradu se školním pozemkem, na kterou navazuje školní hřiště s umělým povrchem, které bylo zbudováno v rámci akce „Otevřené školní hřiště“ a je v době mimo školní vyučování využíváno veřejností. Škola má pouze jednu velkou zrekonstruovanou tělocvičnu, která se pro využití pro dvě třídy předěluje mobilní dělící stěnou na 2 prostory. Na školní zahradě je k dispozici 1 venkovní krytá učebna a 1 nekrytá venkovní učebna, které se využívají nejen k výuce předmětu pracovní činnosti, ale i k pobytu dětí ze školní družiny a v teplých dnech i k výuce dalších předmětů. Velmi se osvědčují při různých projektových dnech. Ve škole je školní dílna, která je využívána k výuce praktických činností na 2. stupni. Všechny třídy na 1. stupni mají svou vlastní učebnu. Na 2. stupni existuje sice systém kmenových tříd, ale žáci často dochází do odborných pracoven (odborné pracovny: přírodopis a chemie, fyzika, výtvarná výchova, dílny, školní kuchyňka, počítačová učebna, multimediální učebny) či jiných tříd. Na základě dlouhodobých zkušeností preferujeme tento systém – přispívá ke zkvalitnění výuky, protože umožňuje učitelům lépe využívat všechny pomůcky a techniku, kterou ve škole máme. Školní družina má prostory ve vlastním pavilonu (nad školní jídelnou) a v pavilonu prvního stupně, kde využívá několik kmenových tříd a chodby - herny. Tyto prostory jsou vybaveny pro tento účel – skříňky na hry a další materiály, vhodný nábytek a další vybavení. Školní družina často využívá i upravené venkovní dětské hřiště mezi pavilony školní jídelny a tělocvičnou a školní oplocené hřiště.
Veškerý žákovský nábytek vyhovuje hygienickým požadavkům a je pravidelně podle potřeby obměňován a přesouván podle věku dětí v jednotlivých třídách. Učební pomůcky jsou pravidelně obměňovány a doplňovány podle aktuálních požadavků a potřeb a s ohledem na množství finančních prostředků. Hračky a další materiál potřebný pro dobré fungování ŠD je nakupován každý rok a jsou pro to využívány zejména prostředky, které platí rodiče žáků, kteří ŠD navštěvují. Sportovní náčiní se doplňuje podle potřeby.
Všechny používané učebnice mají doložku MŠMT ČR. Učitelé využívají i další doplňkové učební texty a materiály k výuce dle potřeby.
Ve škole jsou i dvě kompletně vybavené počítačové učebny – jedna v pavilonu 2. stupně, druhá menší v pavilonu 1. stupně. Dalších odborné učebny (dílny, fyziky a chemie a přírodopisu), které byly rekonstruovány rámci projektu “modernizace odborných učeben“ se efektivně využívají. Ve škole je interaktivními tabulemi vybaveno 25 učeben v dalších 12 jsou instalovány dataprojektory s promítací plochou či velkoplošné zobrazovací panely. Všichni učitelé jazyků mají k dispozici potřebnou audiotechniku a videotechniku, několik tříd je vybaveno moderní audiovizuální technikou, ostatní vyučující cizích jazyků mají k dispozici jednak interaktivní tabule, ale i přenosné DVD přehrávače.
Ve školním roce 2018/2019 jsme kompletně opravili 3 třídy a jeden kabinet na prvním stupni. Opravy se realizovaly v následujícím rozsahu: výmalba, nátěry zárubní, oprava elektroinstalací, obklady, podlahy, sádrokartonové prvky, vodoinstalace. Dále jsme vymalovali a opravili chodbu spojující pavilony 1. a 2. stupně.
Škola je tradičně zaměřena na výuku cizích jazyků, matematiku a tělesnou výchovu. Krom anglického jazyka, se kterým se žáci setkávají od 1. ročníku 4 krát týdně, od 3. ročníku v rámci integrovaného předmětu SNaP a výuky s rodilým mluvčím v malých skupinách, vybírají si od 6. ročníku 2. cizí jazyk. Alternativní předmět tělesná výchova - počítače se dosud nepodařilo otevřít, v rámci volitelných předmětů převládá ze strany rodičů a žáků zájem o jazykovou výuku.
Výuka matematiky je posílena jednak snahou vyučovat v menších skupinách, intenzivním zapojováním dětí do soutěží a pořádáním motivačních projektových dnů v rámci školy (například “Počítej v pohybu”).
Tělesná výchova je krom tradiční výuky a lyžařských kurzů v 7. ročníku posílena díky spolupráci se Spolkem školy o zájmové kroužky, které ve škole probíhají v odpoledních hodinách, nabídkou zimní lyžařské školy a projektovými dny (Sportovní den, “Počítej v pohybu”).
Z matematiky, českého jazyka a cizích jazyků probíhají od školního roku 2018-2019 zkoušky v uzlových bodech, které umožní dlouhodobé sledování výsledků vzdělávání v klíčových oblastech.
1.7 Údaje o školské radě |
|
Datum zahájení činnosti |
1.1.2015 |
Počet členů školské rady |
6 |
Kontakt |
Předsedkyně: paní Pavlína Kloboučníková e-mail: pavlianna@seznam.cz, od 10.4. 2018 Mgr. Petr Strnad, Strnad.Petr@tiscali.cz |
1.8 Údaje o spolku rodičů při škole |
|
Registrace |
u Českého statistického úřadu ode dne 3.12.1991, IČ 421 97 741 |
Zaměření |
koordinace a sjednocování výchovného působení rodiny, školy a dalších výchovných institucí, účinná a dobrovolná pomoc škole při plnění jejího poslání |
Kontakt |
pavel.marek@bleskove-preklady.cz |
2. Přehled oborů základního vzdělávání a vzdělávací programy
2.1 Přehled oborů základního vzdělávání
Kód |
Obor vzdělání |
Poznámky |
Zařazené třídy |
|
79-01-C/01 |
Základní škola |
RVP |
28 |
2.2 Vzdělávací programy |
|
Vzdělávací program |
Zařazené třídy |
ŠKOLNÍ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM (viz Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, č.j. 31504/2004-22) |
28 |
3. Přehled pracovníků školy
3.1 Základní údaje o pracovnících školy (rámcový popis personálního zabezpečí činnosti) |
|
Počet pracovníků celkem |
85 |
Počet učitelů ZŠ |
44 |
Počet kvalifikovaných učitelů ZŠ |
44 |
Počet asistentů ped. |
8 |
Počet vychovatelů ŠD |
9 |
Počet správních zaměstnanců ZŠ |
11 |
Počet zaměstnanců ŠJ |
11 |
Personální podpora - Základní škola, Hradec Králové, tř. SNP 694 (Šablony II) |
4 |
Počet kvalifikovaných zaměstnanců celkem |
84 |
4. Zápis k povinné školní docházce a přijímání žáků do středních škol
4.1 Zápis k povinné školní docházce
počet prvních tříd |
počet dětí přijatých do prvních tříd |
z toho počet dětí starších 6ti let (nástup po odkladu) |
počet odkladů pro školní rok 2019/20 |
4 |
102 |
19 |
12 |
4.2 Výsledky přijímacího řízení
a) na víceletá gymnázia přijato:
|
z pátého ročníku |
ze sedmého ročníku |
gymnázia zřizovaná krajem |
0 |
7 |
soukromá gymnázia |
0 |
3 |
církevní gymnázia |
4 |
0 |
gymnázia celkem |
4 |
10 |
b) na SŠ zřizované krajem a církevní SŠ, které jsou ukončeny maturitní zkouškou, z devátých ročníků přijato:
gymnázia |
obchodní akademie |
zdravotní školy |
průmyslové školy |
ostatní střední školy |
střední odb.učiliště |
celkem
|
14 |
6 |
14 |
11 |
7 |
4 |
56 |
c) na soukromé školy přijato:
gymnázia |
obchodní akademie |
zdravotní školy |
průmyslové školy |
ostatní střední školy |
střední odb.učiliště |
celkem |
1 |
1 |
0 |
0 |
8 |
0 |
10 |
d) do učebních oborů (krajských i soukromých škol) ukončených závěrečnou zkouškou přijato:
z devátých ročníků |
z nižších ročníků |
0 |
0 |
celkem |
celkem |
0 |
0 |
e) počet žáků, kteří ukončili povinnou školní docházku
Počet žáků, kteří ukončili povinnou školní docházku a odešli ze školy |
|
V devátém ročníku |
V nižším ročníku |
Celkem 66 |
0 |
5. Údaje o výsledcích vzdělávání žáků
5.1 Přehled o výsledcích vzdělávání žáků
Přehled o prospěchu
1. stupeň
Třída |
Počet žáků |
Prospělo |
Prospělo s vyzn. |
Neprospělo |
Žáci s dostatečnou |
Nehodnoceno |
I.A |
25 |
0 |
25 |
0 |
0 |
0 |
I.B |
23 |
1 |
22 |
0 |
0 |
0 |
I.C |
26 |
0 |
26 |
0 |
0 |
0 |
II.A |
25 |
0 |
25 |
0 |
0 |
0 |
II.B |
27 |
0 |
27 |
0 |
0 |
0 |
II.C |
27 |
1 |
26 |
0 |
1 |
0 |
III.A |
26 |
3 |
23 |
0 |
0 |
0 |
III.B |
24 |
0 |
24 |
0 |
0 |
0 |
III.C |
24 |
2 |
22 |
0 |
0 |
0 |
III.D |
25 |
1 |
24 |
0 |
0 |
0 |
IV.A |
27 |
2 |
25 |
0 |
0 |
0 |
IV.B |
28 |
4 |
24 |
0 |
0 |
0 |
IV.C |
28 |
9 |
19 |
0 |
0 |
0 |
V.A |
27 |
4 |
23 |
0 |
0 |
0 |
V.B |
25 |
12 |
13 |
0 |
1 |
0 |
V.C |
25 |
8 |
17 |
0 |
0 |
0 |
Celkem |
412 |
47 |
365 |
0 |
2 |
0 |
2. stupeň
Třída |
Počet žáků |
Prospělo |
Prospělo s vyzn. |
Neprospělo |
Počet žáků s dostatečnou |
Nehodnoceno |
VI.A |
28 |
16 |
12 |
0 |
5 |
0 |
VI.B |
30 |
12 |
18 |
0 |
5 |
0 |
VI.C |
23 |
10 |
13 |
0 |
2 |
0 |
VII.A |
21 |
11 |
10 |
0 |
1 |
0 |
VII.B |
19 |
11 |
8 |
0 |
2 |
0 |
VII.C |
28 |
18 |
10 |
0 |
4 |
0 |
VIII.A |
30 |
21 |
19 |
0 |
7 |
0 |
VIII.B |
29 |
13 |
16 |
0 |
2 |
0 |
IX.A |
21 |
11 |
9 |
0 |
2 |
1 |
IX.B |
24 |
14 |
10 |
0 |
7 |
0 |
IX.C |
21 |
15 |
16 |
0 |
6 |
0 |
Celkem |
274 |
152 |
141 |
0 |
43 |
1 |
Celkový přehled
Počet žáků |
Prospělo s vyznamenáním |
Neprospělo |
Počet žáků s dostatečnou |
Nehodnoceno |
|
1. stupeň |
412 |
365 |
0 |
2 |
0 |
2. stupeň |
274 |
141 |
0 |
43 |
1 |
Celkem |
686 |
506 |
0 |
45 |
1 |
Přehled o chování
1. stupeň
Třída |
Počet žáků |
Pochvaly = TU |
Pochvaly = ŘŠ |
Napomenutí |
Důtky TU |
Důtky ŘŠ |
2 |
I.A |
25 |
11 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
I.B |
23 |
10 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
I.C |
26 |
16 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
II.A |
25 |
17 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
II.B |
27 |
14 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
II.C |
27 |
20 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
III.A |
26 |
14 |
0 |
6 |
0 |
0 |
0 |
III.B |
24 |
9 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
III.C |
24 |
18 |
0 |
1 |
0 |
0 |
0 |
III.D |
25 |
13 |
0 |
5 |
0 |
0 |
0 |
IV.A |
27 |
6 |
0 |
1 |
0 |
0 |
0 |
IV.B |
28 |
11 |
0 |
2 |
0 |
0 |
0 |
IV.C |
28 |
12 |
0 |
2 |
0 |
0 |
0 |
V.A |
27 |
24 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
V.B |
25 |
4 |
0 |
1 |
1 |
0 |
0 |
V.C |
25 |
16 |
0 |
1 |
2 |
0 |
0 |
Celkem |
412 |
215 |
0 |
19 |
3 |
0 |
0 |
2. stupeň
Třída |
Počet žáků |
Pochvala TU |
Pochvala ŘŠ |
NTU |
Důtka TU |
Důtka ŘŠ |
2. stupeň |
3. stupeň |
VI.A |
28 |
7 |
0 |
4 |
0 |
0 |
0 |
0 |
VI.B |
30 |
15 |
0 |
1 |
0 |
0 |
0 |
0 |
VI.C |
23 |
3 |
0 |
8 |
3 |
0 |
0 |
0 |
VII.A |
21 |
3 |
0 |
4 |
0 |
0 |
0 |
0 |
VII.B |
19 |
8 |
0 |
3 |
2 |
0 |
0 |
0 |
VII.C |
28 |
13 |
0 |
4 |
2 |
0 |
0 |
0 |
VIII.A |
30 |
10 |
0 |
10 |
7 |
0 |
2 |
0 |
VIII.B |
29 |
20 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
IX.A |
21 |
8 |
0 |
0 |
0 |
7 |
3 |
0 |
IX.B |
24 |
12 |
0 |
1 |
0 |
0 |
1 |
0 |
IX.C |
21 |
7 |
0 |
3 |
3 |
5 |
4 |
0 |
Celkem |
274 |
106 |
0 |
38 |
17 |
12 |
10 |
0 |
Celkový přehled:
Počet žáků |
Pochvala TU |
Pochvala ŘŠ |
NTU |
Důtka TU |
Důtka ŘŠ |
2. stupeň |
3. stupeň |
|
1. stupeň |
412 |
215 |
0 |
19 |
3 |
0 |
0 |
0 |
2. stupeň |
274 |
106 |
0 |
38 |
17 |
12 |
10 |
0 |
Celkem |
686 |
321 |
0 |
57 |
20 |
12 |
10 |
0 |
5.2 Údaje o zameškaných hodinách
Počet omluvených hodin |
Počet omluvených hodin na žáka |
Počet neomluvených hodin |
Počet neomluvených hodin na žáka |
|
1. stupeň |
14471 |
34,620 |
0 |
0 |
2. stupeň |
15678 |
56,804 |
73 |
0,264 |
Celkem |
30149 |
43,442 |
73 |
0,105 |
5.3 Údaje o žácích s podpůrnými opatřeními:
Druh postižení : |
Počet žáků |
Sluchové postižení |
|
Zrakové postižení |
|
S vadami řeči |
3 |
Tělesné postižení |
|
S kombinací postižení |
|
Autismus |
1 |
S vývojovými poruchami chování |
18 |
S vývojovými poruchami učení |
42 |
5.4 Údaje o prevenci sociálně patologických jevů
Ve školním roce 2018/2019 v rámci prevence sociálně patologických jevů byly realizovány tři preventivní programy ve spolupráci se společností Prostor Pro 6.A, 6.B, 6.C – jednodenní adaptační program. Dále byly realizovány preventivní programy: “Hrou proti AIDS” pro 8. ročník, Vzpoura úrazům - program pro celý II. stupeň organizovaný VZP, Kosmopolita - program zaměřený proti rasismu a xenofobii pro 5. - 9. ročník, zprostředkovaný FF UHK a obdobně tematicky zaměřený program pro všechny žáky školy, program “Na vlnách přátelství”. Policie ČR připravila pro žáky 4. - 6. ročníku “Pomněnkový den” zaměřený na děti ohrožené ztracením. V pátých třídách se uskutečnil na konci školního roku adaptační program. Děti též podpořily spolupráci se seniory z odlehčovacího centra v HK projektem pořádaným Nadačním fondem TESCO - “Sto důvodů k úsměvu”. V 6. ročnících proběhl preventivní program zaměřený na podporu vztahů v kolektivu, komunikaci a kooperaci, který poskytovala PPP KHK. Jako součást prevence sociálně-patologických jevů organizoval Spolek ZŠ SNP a škola následující činnosti:
Seznam kroužků pro žáky školy 2018 – 2019:
- Zábavná angličtina
- Zábavná němčina
- Zábavná španělština
- Zábavná ruština
- Florbal mladší žáci
- English Speaking Club pro 1.- 4. ročník
- Konverzace s rodilým mluvčím pro 5.-9. ročník
- Flétna pro 1. a 2. ročník
- Zábavná matematika pro 4. ročník
- Práce na počítači
- Aj - příprava ke zkouškám v 5. ročníku
- Sportovní hry pro 1.- 3. ročník
- Míčové hry pro 1. stupeň
- Kondiční počítání pro 6.- 9. ročník
- Matematika pro pokročilé, 6. – 9. ročník
- Příprava ke zkouškám M pro 9. ročník
- Příprava ke zkouškám Čj pro 9. ročník
- Keramika pro 1. stupeň 800 Kč
- Aerobic a zumba 1. - 3. ročník
- Německá konverzace pro 7. - 9. ročník
- Francouzská konverzace pro 7. - 9. ročník
- Angličtina pro 8. ročník: mluvení a poslechy
- Hravé malování pro 1.-5. ročník
- Kin-ball pro 1. st.
- Basketbal a volejbal pro 3. – 9. ročník
- Plavání Vlnka pro 1. st. 1500 Kč/pololetí
- Florbal a fotbal (zima/léto) pro 5.- 9. třídu
- Atletika pro 4. a 5. ročník
- Španělština pro 6.- 9. ročník
- Hejného matematika
- Improvizační divadlo - dramatický kroužek
Kroužky poskytované externími agenturami:
„Věda nás baví“ – pro žáky 4. – 6. ročníku
Plavání
Šachy
Pro sourozence našich žáků a další zájemce jsme nabídli kurz pro předškoláky – 2 skupiny.
6. Údaje o dalším vzdělávání pedagogických pracovníků (DVPP) a ostatních pracovníků školy
Ve školním roce 2018/19 1 vyučující pokračovala ve studiu učitelství pro základní školy – 2. stupeň, anglický jazyk a literatura, francouzský jazyk a literatura. 1 vyučující studovala dvouleté studium pro výchovné poradce a 2 pedagožky studium pro koordinátory ŠVP.
Ve školním roce 2018/2019 se pedagogičtí pracovníci zúčastnili následujících akcí DVPP:
29.8. |
Matematika Hejného metodou |
4 |
Mrázek, Seidlová, Vernerová |
29.8.2018 |
BOZP |
všichni |
|
30.8.2018 |
Strategie šikany |
5 |
všichni |
1.-14.7.2018 |
Bi-component course GB |
2 týdny |
Pešková, Kovaříková |
22.9. 2018 |
G - činnostně pro 4.-5.r. |
4 hodiny |
Schejbalová |
15. 10. 2018 |
Netradiční a zážitkové hry v TV |
4 |
Seidlová Lada, Krempa Ondřej |
18.10. 2018 |
Teaching English - upper primary |
3 |
Kaiserová |
26.11. 2018 |
Netradiční a zážitkové hry v TV 2 |
4 |
Seidlová Lada, Krempa Ondřej |
23.11. 2018 |
Let´s motivate -geographic |
4 |
Kovaříková, Váňová, Truhlářová |
23 -26.7. 2018 |
Kresba |
40 hodin |
Kozáková |
13.11. 2018 |
Školní system. konstalace |
4 |
Kozáková |
20 -21.9. 2018 |
Učit se spolu |
20 |
Kozáková |
9.1., 11.2. 2019 |
Učit se spolu |
8 +8 |
Kozáková |
srpen 2018 |
Matematika Hejného metodou |
5 dní |
Mrázek, Seidlová, Vernerová |
23.1., 30.1.2019 |
Jak vést rozhovor s rodičem. |
8 |
Kmochová |
září 2018 |
Vyučování a hodnocení žáků v rámci společného vzdělávání |
8 |
Bartošová |
13.11.,12.2.,9.4.,11.6.,17.9.,12.11. |
Kariérní poradenství |
48 |
Bartošová |
18.2. |
Výpomůcky- tvořivá výuka |
3 |
Fridrichová |
20. 2. |
školení fyzioterapie náměty do TV |
2 |
Fridrichová |
18.2. |
Netradiční pomůcky v hod.- VÝPOMŮCKY |
4 |
Kozáková |
20.2.2019 |
Školení fyzioterapie náměty do TV |
2 |
Maroušková |
20.2. 2019 |
Školení fyzioterapie náměty do TV |
2 |
Orendáčová |
20.2. 2019 |
Školení fyzioterapie náměty do TV |
2 |
Pešková, Podalová, Marková, Rosendorfová, Sahulková, Kmochová, Sundermannová, Sýkorová |
5.3. |
Školení - správní řízení - zápis do ZŠ |
4 |
Pešková, Sýkorová |
20.3. |
Školení - zápis do ZŠ |
4 |
Pešková |
6.3 a 20. 3. |
Činnostní učení v matematice |
8 |
Schejbalová |
21.3. |
Manipulace a komunikace ve škole |
8 |
Milotinská, Morcová |
3.4. |
Pravidla silničního provozu pro učitele dopravní výchovy 1. stupně |
4,5 |
Fridrichová |
12.-13.3.,22.-23.3.,5.-6.4. |
Zdravotník zotavovacích akcí |
40 |
Beneš, Dohnalová, Kaiserová |
říjen - únor |
Studium pro výchovné poradce |
96 h |
Eibová |
26-28.4. |
Výtvarný výchova tvořivě |
18 hod. |
Kozáková |
26. 4. |
Škola v pohybu |
6 h |
Vaňková |
7.5. |
Excel-školení 2019 |
3h |
všichni ped. pracovníci |
23.5.2019 |
Seminář Enjoy the Journey - Oxford Profes. Development |
4h |
Krajinová |
22.28.7. |
LAL school of English |
20h |
Pešková |
22.-28.7. |
Lal school of English |
20h |
Sýkorová |
20. 5. 2019 |
Netradiční pomůcky v hod. M a ČJ |
4 h |
Bubnová |
29. 8. 2019 |
Šikana 2 |
Fridrichová |
|
29.-30. 8. |
Těloolomouc |
2 dny |
Marková, Krempa, Seidlová |
19.-22.8. |
Letní škola NJ |
24 hodin |
Kaiserová, Skopalová |
19.08. |
Zábavné pokusy do hodin chemie |
5h |
Mrázek |
Poskytovatelé školení z řad pedagogů a tvorba materiálů a dokumentů
Metodické semináře DVPP |
3 vyučující |
Kurzy Aj pro veřejnost |
3 vyučující |
7. Údaje o aktivitách a prezentaci školy na veřejnosti
7.1 Praxe studentů PedF UHK
Škola má stále certifikát Fakultní školy Pedagogické fakulty Univerzity Hradec Králové a i nadále poskytovala kvalitní vedení souvislé i průběžné pedagogické praxe studentů PedF UHK.
7.2 Charitativní činnost
Pokračuje spolupráce s Dětským domovem v Sedloňově - děti z DD se účastní spolu s žáky naší školy hudebních a divadelních vystoupení. Jednotlivé třídy kupují vánoční dárky pro děti z DD (děti z DD jsou pravidelnými hosty Mikulášského dopoledne, kde proběhne setkání dětí a předání dárků). Tradičně je organizována sbírka pro DDÚ v HK.
7.3 Mikulášské odpoledne, Dny otevřených dveří
Mikulášské odpoledne s programem, které připravili učitelé a žáci školy, se uskutečnilo dne 6.12. 2018 .
Den otevřených dveří nabídl tradičně „Dílničky pro budoucí prvňáčky“. Byl určen předškolákům a jejich rodičům.
7.4 LVVZ, školy v přírodě, zahraniční zájezdy
Všechny tři sedmé třídy absolvovaly lyžařský výcvik a 8 tříd prvního stupně vyjelo na týdenní školy v přírodě. Vybraní žáci 2. stupně se zúčastnili zájezdu do Německa, Francie a Švýcarska.
7.5 Školní akademie
Dne 27. 6. 2019 se uskutečnila tradiční školní akademie. Na dopoledním setkání v kině Centrál jsme se rozloučili s žáky 9. tříd i se žáky nižších ročníků, kteří odcházejí na víceletá gymnázia. Žáci tří devátých tříd organizovali rozloučení s rodiči a učiteli v odpoledních hodinách odděleně týž den na školním hřišti. Odměnili jsme také nejlepší žáky za vzornou reprezentaci školy a udělili ohodnocení KALOKAGATHIA.
7.6 Podpora přírodovědného a technického vzdělávání v Královéhradeckém kraji
Žáci i učitelé 2. stupně se již 6. rokem zapojili do projektu přírodovědné, environmentální a technické výchovy, pořádané Střední zdravotnickou školou v Hradci Králové pro žáky základních škol. Během školního roku většina tříd postupně navštívila odborné laboratoře této školy nebo se naši žáci vydali s výzkumným přírodovědným vybavením přímo do terénu. Aktivita byla po dohodě koncipována tak, že Střední zdravotnická škola vytvářela aktivity pro žáky 6. až 9. tříd dle témat výuky. Současně došlo oproti předchozím letům k rozšíření aktivit na poli tzv. BADATELSKÝCH AKTIVIT, kde se tentokrát podpora zaměřuje nejen na žáky, ale tentokrát i na pedagogy přírodovědných předmětů naší školy.
Zapojení školy do projektů:
PROJEKT |
ZDROJ |
VÝŠE DOTACE |
POČET ZAPOJENÝCH ŽÁKŮ/PEDAGOGŮ |
Čeština pro cizince EU |
MŠMT |
45 200 Kč (rok 2018) |
2/4 |
Cizinci třetí země
|
|
70 300 Kč (rok 2018) |
3/11
|
Podpora vzdělávání cizinců ve školách |
|
178 800 Kč (rok 2019) |
6/16 |
Erasmus+ Ka1 |
EU |
21 217 eur |
0/10 |
Personální podpora - Základní škola, Hradec Králové, tř. SNP 694 (Šablony II) |
MŠMT |
2 528 306 Kč |
700/50 |
7.1 Údaje o výsledcích inspekční činnosti
Ve dnech 7. a 8. ledna 2019 proběhlo na škole inspekční tematické šetření zaměřené na výuku anglického jazyka. Neformální zpětná vazba inspektorek byla pozitivní.
9. Základní údaje o hospodaření školy
Údaje jsou uvedeny za kalendářní rok 2018:
a) příjmy |
2018 |
|
1. celkové příjmy |
48.022.315 |
|
2. dotace |
41.499.632 |
|
3. příjmy z doplňkové činnosti, |
744.299 |
|
4. ostatní příjmy; |
5.778.384 |
|
b) výdaje |
|
|
1. investiční výdaje celkem, |
186.484 |
|
2. neinvestiční výdaje celkem a z toho |
47.924.037 |
|
- náklady na platy pracovníků školy, |
25.329.899 |
|
- ostatní osobní náklady, |
256.439 |
|
- zákonné odvody zdravotního a sociálního pojištění, |
8.409.082 |
|
- výdaje na učebnice, učební texty a učební pomůcky, |
419.536 |
|
- stipendia, |
0 |
|
- ostatní provozní náklady; |
13.509.081 |
|
Zpracovala: Mgr. Šárka Sýkorová, ředitelka školy
Dne: 30. 9. 2019
Výroční zpráva školy byla schválena Školskou radou dne 1. 10. 2019